Logo
Deze content is een initiatief van Sabato Connect, buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van Sabato.

‘Fashion meets automobile’ op Zoute Grand Prix

Project Mondo G

Autobouwer Mercedes-Benz en modemerk Moncler hebben de handen in elkaar geslagen. Het resultaat van die samenwerking is een iconisch kunstwerk op wielen: de Project Mondo G. Vanaf morgen kan het imposante designstatement bewonderd worden op Zoute Grand Prix.

Van 5 tot 8 oktober 2023 wordt Knokke-Heist opnieuw ondergedompeld in de wondere wereld van luxewagens, kunst en lifestyle. Tijdens het vierdaagse Zoute Grand Prix-evenement zullen Mercedes-Benz en Moncler hun Project Mondo G voorstellen. Dit buitengewone kunstwerk is het resultaat van een creatieve samenwerking tussen twee iconische merken die – in het thema van ‘the art of imagination’ - willen inspireren om de dingen groots te zien en grenzen te verleggen.

‘De indrukwekkende Project Mondo G – hij is 4,6 meter lang, 3,4 meter breed (met wielen), 2,8 meter hoog en 2,5 ton zwaar – weerspiegelt de identiteit en uitstraling van twee luxemerken die garant staan voor ‘next level’ comfort’, zegt Peter Zijlstra, hoofd marketing van Mercedes-Benz Benelux. ‘Zij brengen de auto- en modewereld samen in een adembenemend designstatement, en geven zo uiting aan hun gedeelde passies, waarden en ambities.’

Advertentie
Project Mondo G
Project Mondo G ©Mercedes-Benz AG

Mercedes-Benz en Moncler onthulden hun gedurfde creatie eerder al tijdens de Fashion Week in Londen. Zoute Grand Prix wordt de eerste pop-up showroom voor de Project Mondo G in ons land. Om de aanwezigheid van deze uitzonderlijke wagen te benadrukken, werd de kusttram Knokke-Oostende-De Panne tijdelijk aangekleed in dezelfde stijl.

Passie voor innovatie, design en luxe

Moncler is Frans van origine, maar is vandaag een Italiaans modemerk dat bekendstaat om zijn luxueuze kleding- en accessoirecollecties die de extreme eisen van de natuur combineren met die van het stadsleven. Elk stuk is het resultaat van doorgedreven technologisch onderzoek door experts in wintersport en alpinisme, afgewerkt in een stijlvol en onderscheidend ontwerp. De gewatteerde ‘puffer jackets’ van Moncler typeren die authenticiteit.

In het thema van ‘the art of imagination’ willen we inspireren om de dingen groots te zien en grenzen te verleggen.

Peter Zijlstra
Hoofd marketing Mercedes-Benz Benelux

Ook de iconische G-klasse van Mercedes-Benz staat voor een karakteristiek design en een rijke geschiedenis op het vlak van luxe en robuustheid. ‘Deze terreinwagen fungeert perfect als volgzame offroader met vrijetijdskarakter, maar evengoed als betrouwbare partner voor professionele toepassingen’, zegt Zijlstra. ‘Binnenkort lanceren we trouwens ook een elektrische versie van deze cultwagen.’

Moncler en Mercedes-Benz delen een passie voor innovatie, design en luxe. Onder het motto ‘fashion meets automobile’ sloegen ze daarom de handen in elkaar. De Project Mondo G is het eerste resultaat van het door Moncler gehoste samenwerkingsplatform, dat verder uitgebreid zal worden voor de co-creatie tussen kunst, technologie, sport, muziek en design. Ook merken en artiesten als Adidas Originals, FRGMT, Palm Angels, Roc Nation by Jay-Z, Salehe Bembury, Alicia Keys en Pharrell Williams nemen daaraan deel.

Advertentie

Vereniging van verschillende werelden

‘Mercedes-Benz is al sinds 1995 een belangrijke speler in de wereldwijde mode-industrie’, stelt Zijlstra. ‘We hebben doorheen de jaren heel wat waardevolle creatieve relaties opgebouwd. Zo dragen we bij tot de ontwikkeling van onze cultuur en maatschappij.’

De Project Mondo G verenigt ideeën uit verschillende werelden en laat grenzen vervagen. Anderzijds benadrukt het kunstwerk de karakteristieke kenmerken van zowel Mercedes-Benz als Moncler. Het hoekige design van de G-klasse contrasteert knap met de zachte, vloeiende lijnen van de gewatteerde jassen. Ofwel: sterke geometrie versus organische vormen.

Project Mondo G
Project Mondo G ©Mercedes-Benz AG

‘Die versmelting van tegenstellingen zien we ook terug in de combinatie van de ruwe patinalook die verwijst naar functionaliteit en bruikbaarheid, en de hoogglanzende oppervlakken die luxe uitstralen’, weet Zijlstra. ‘En dan is er natuurlijk nog de enorme ritssluiting bovenaan: die symboliseert de veelzijdigheid en variabiliteit van zowel de auto als het jack.’

Advertentie
Logo
Deze content is een initiatief van Sabato Connect, buiten de verantwoordelijkheid van de redactie van Sabato.