Victoria Beckhams eigen horloge, ‘s werelds kleurrijkste speaker en ge-3D-printe brillen: dit zijn de ronde must-haves van het moment.
1 | To wear | Posh’ polshorloge
Precies dertig jaar geleden leerde de wereld de Spice Girls kennen. Maar Victoria Beckham is al lang veel meer dan Posh Spice. Ze runt intussen zestien jaar haar eigen modemerk, dat nu echt op de kaart staat met een defilé in Parijs en een eigen make-up- en parfumlijn. En nu heeft ze ook haar eigen horloge.
Of beter: voor het horlogemerk Breitling customizede ze dé merkklassieker: de Chronomat Automatic 36. Ze behoudt enkele karakteristieken van het klassieke uurwerk, zoals de metalen armband, weliswaar met een inscriptie van het VB-logo. Maar kiest wel voor gekleurde wijzerplaten, geïnspireerd op de tinten van haar zomercollectie. Behalve de roestvrijstalen versie is er ook een in geelgoud.
De collab past in de ambitie van Breitling om zijn assortiment dameshorloges uit te breiden. Meer keuze, maar wel in beperkte oplage. Het aantal ‘Chronomat Automatic 36 Victoria Beckham’-horloges is beperkt tot 1.500 stuks.
| Prijskaartje | 5.500 euro
| Gelimiteerd tot 1.500 exemplaren
| Website | breitling.com
2 | Sneak up
De Amerikaanse bassist MonoNeon is even bekend om zijn experimentele muziek als om zijn kleurrijke geborduurde patchworkoutfits die hij op het podium draagt. In die stijl ontwierp hij een ‘Beosound A9’-speaker voor Bang & Olufsen. Wie al zo’n speaker heeft, kan een MonoNeon-hoes kopen.
| Prijskaartje | 3.699 euro
| Website | bang-olufsen.com
3 | To watch | Briljant
Hoet is niet alleen een bekende naam in de kunstwereld, maar ook in de brillenwereld. Het Belgische merk staat bekend om zijn uitgesproken ontwerpen. Hoet is wereldwijd het enige merk dat brillen maakt van chirurgisch titanium via 3D-printing. Een techniek die normaal gezien alleen wordt toegepast in de luchtvaart- en auto-industrie.
Deze maand lanceert Hoet zes nieuwe genderneutrale modellen, waaronder twee in ge-3D-print titanium. Die hebben een fijne structuur, waardoor ze nagenoeg doorzichtig lijken. ‘Ze zijn opvallend in hun onopvallendheid’, aldus Bieke Hoet, de zesde generatie in het familiebedrijf dat ook het brillenmerk Theo ontwerpt.
De vier andere brillen zijn een combinatie van titanium en polyamide. Wie wil, kan zijn bril laten personaliseren met bijvoorbeeld goud, diamanten of een gegraveerde tekst.
| Website | hoet.be