Het hebbeding voor de zomer: short shorts van Tesla
Elon Musk viert zijn overwinning tegen kritische shorters op typische wijze.
Een opvallende aanwinst in de webshop van Tesla : felrode short shorts, met vooraan het logo van de autofabrikant en achteraan het opschrift 'sexy'.
Elon Musk, de oprichter van de pionier in elektrische auto's, viert zo zijn verpletterende zege op beleggers die zijn aandeel durven te shorten. Die shorters bloeden al heel 2020, nu het aandeel na een stratosferische klim Toyota onttroond heeft als waardevolste autoproducent ter wereld.
Let wel: ook al is het hebbeding kort van stof, een koopje is het niet tegen 69,420 dollar. Ook die prijs is geen toeval, maar verwijst naar 420 dollar. Een koers die Musk in augustus 2018 tot woede van de Amerikaanse beurswaakhond uit de lucht plukte als prijs om Tesla van de beurs te halen.
Toen het aandeel bij de start van zijn huidige stratosferische klim - ingegeven door het succes van de 'instap-Tesla' Model 3 en de sneller dan verwachte doorbraak van elektrische auto's - in december 2019 aan 420,69 noteerde, omschreef de CEO op Twitter die koers als 'een kunstwerk'.
Intussen noteert het aandeel tegen bijna het drievoud van die koers: 1.208,66 dollar. Bij die koers is Tesla 224 miljard dollar waard. Tot jolijt van Musk en chagrijn van de shorters, die miljarden verloren aan hun gok tegen Musk en co.
Meest gelezen
- 1 Ghelamco-eigenaar Paul Gheysens verkoopt duurste penthouse van België
- 2 Fabien Pinckaers, de man achter miljardenbedrijf Odoo: ‘Ons grote geluk is dat de concurrentie shit is’
- 3 De must-reads van het weekend
- 4 De Croo en De Wever schuiven hete aardappel van budget ziekteverzekering naar elkaar door
- 5 Belgische olie-invoer spekt Russische oorlogskas en Poetins paleis